Fru Jarl

Tack för denna semester!

Nu är semestern över och mitt nya äventyr har börjat. Denna sommar har nog varit den bästa, jag har verkligen tagit semester från precis allt. Jag har endast lagt min energi på att bara vara med mina familj och ha roligt tillsammans med dem. Jag har lämnat mobilen hemma, inte loggat in på mailkontot och inte heller skrivit ett ända inlägg här. Vi har haft tid för att tänka och diskutera tillsammans på vad vi vill göra framöver och vad vi ska lägga ner vår energi på. Vi tog ett snabbt beslut när vi var på Mallorca att verkligen köra järnet på övervåningen så att vi kommer framåt, och det har vi verkligen gjort!

Vi har spenderat många timmar och dagar på en extremt varm övervåning och nu är vi äntligen helt klara med denna förbaskade isolering som aldrig verkade ta slut. Vi har varit så noggranna och vi har tänkt två ggr istället för en. Vi har dragit om ventilationen så uppgången i trappen kommer att bli snyggare och vi har burit av två balkar så att barnens sängar blir inbyggda och lite mysigare.

Så på ett sätt känns det som om vi nu är redo inför hösten samtidigt som att vi har missat hela sommaren. Tack och lov för att vi fick en vecka tillsammans innan hemma och en vecka på Mallorca.

Vår resa till Mallorca blev verkligen en hit för barnen. En otroligt fin plats och ett jättebra hotell anpassat till barnen. Lollo och Bernie blev en stor favorit under veckan då barnen fick gå på äventyr, disko och kolla på teater några kvällar. Vi hade ju tänkt försöka att åka på en riktig badsemester, men åter igen det är tyvärr inget för oss. Vi kan ligga vid poolen eller stranden max en dag, sen måste vi undersöka vart vi har hamnat.

Vi hyrde bil två dagar och hann se väldigt mycket av ön. Vi åkte upp i bergen på fantastiska småvägar som svängde hit och dit. Barnen passade på att sova och Felix fick sig en rolig körtur. Slutade dock med att Mollie spydde, Måns hulkade för lukten och jag mådde illa. Men pappa Felix var hel nöjd! Men vilken utsikt, och högt var det, väldigt vackert! Som tur var så hade mamma en extra t-shirt som Mollie fick ha som klänning efter. Lilla tjejen, det blev lite för mycket för henne.

Vi åkte till Aquarium Mallorca som till vår förvåning blev en av de roligaste sakerna vi gjorde den veckan. Vi åkte in till Palma med bilen och hade bara 1,5 timme till stängning. Vi betalade dyrt och gick in. Vilken anläggning, otroligt kul och vackert. Vi fick stressa oss igenom hela utställningen. Hade vi vetat att den var så stor och att det fanns så mycket att göra där hade vi tagit en hel dag bara till detta. Absolut värt varje krona! Barnen tyckte att det var supercoolt och Måns fick hålla i en papegoja och var riktigt stolt över det! De frågade om Mollie också ville hålla, hon gick fram till den och sa tveksamt – Ehh nej, jag vill inte! Den var lite för stor och läskig enligt henne!

Vi tog vagnen och gick till Hidropark vattenland en annan dag. Där försökte vi vara några timmar, tills barnen blev lite för trötta då vi gick till hotellet för att vila lite grann. Ett vattenland med några rutschkanor och pooler. Barnen tyckte det var kul, Felix och jag tyckte inte parken i sig var något att hurra över, men var rätt lagom för så små barn som vi har. Både Måns och Mollie vågade åka en stor rutschkana, mycket nöjda! 🙂

Vi åkte in till gamla stan och gick runt där och kollade. Det var ju så otroligt varmt så barnen stod inte ut så länge. Hade vi åkt dit bara jag och Felix hade vi åkte dit sent på kvällen och ätit god mat med ett glas vin till. Vackra romantiska gränder och innergårdar, men inte speciellt kul för barn.

Annars bodde vi ju perfekt på Sunwing Alcudia Beach. Vi hade tur och hamnade i en byggnad som hette Magdalena, ett litet hus med egen ingång och pool. Längst ner vid poolen fick vi en tvårums lägenhet som var perfekt för en familj på 4. Så barnen hade fritt fram att bada typ helt själva i en hel pool. Vi hade ett bra vardagsrum med spansk tecknad tv, så barnen kunde sitta och ta det lugnt efter våra långa dagar.

Hotellet låg precis vid stranden, hade flertalet poolområden, miniland som var öppet till och från med barnaktiviteter samt disko och teater varje kväll. Vi hade all inclusive och åt gott varje dag, kändes som om vi åt hela tiden. Det syns på vågen nu i efterhand!

Jag kan varmt rekommendera att åka dit och vi kommer absolut att besöka Mallorca igen.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!